Feedback geven en ontvangen
Feedback: moeilijk om te ontvangen, vaak net zo moeilijk om te geven. Elkaar aanspreken op gedrag kan stuiten op misverstanden en weerstand. Terwijl het zo belangrijk is in het leerproces van een individu of een team.
Feedback geeft je informatie over je gedrag en het effect van dat gedrag op de mensen en de situatie om je heen.
De oorzaak van de misverstanden of de weerstand ligt vaak in de manier waarop men de feedback geeft. De toon maakt immers de muziek. Welke regels moet je volgen als je feedback geeft, en wat voor invloed heeft jouw communicatiestijl op de effectiviteit van de feedback?
De theorie van feedback is makkelijk te begrijpen. Het toepassen is veel moeilijker. Daarom is de nascholing zeer praktijkgericht opgezet. We gaan veel oefenen met het geven en ontvangen van feedback.
Daarnaast is het van belang om te weten wat je soms belemmert in het geven van feedback. Als je niet weet wat je weerhoudt, kun je het ook niet beïnvloeden.
Resultaat van de training
Vaardigheid in het geven en ontvangen van feedback, waardoor je meer open en eerlijk kunt communiceren, en wat leidt tot een betere samenwerking en teameffectiviteit
Inzicht in je eigen belemmeringen t.a.v. feedback geven en ontvangen
Werkwijze
We zullen kort stilstaan bij de theorie en vooral veel oefenen met de eigen praktijkcases. En zoveel mogelijk in het hier en nu.
Deze training is bij uitstek geschikt om met het eigen team te volgen. Neem contact met ons op voor een voorstel op maat.